vineri

Pipelea Gîscariul XVII

PIPELEA ŞI BOIERIUL LA A TREIA RĂFUIALA

Iar atunci Pipelea iasă

Din pădurea cea mai deasă

Cătră boieriul zicînd :

— „Ce te miră aşa firea ?

Nu-i Pipelea nicăirea ?...

El a scăpat nefugind.

Nu-i acela, nu-i fugariu,

Ci eu, Pipelea Gîscariu,

Eu sînt care mi-ai luat

Gîştele fără de plată

Şi să te mai bat o dată

Cum înainte ţi-am dat”.

Atunci boieriul văzîndu-1,

Părea că 1-au detunat.

Din călească îl pogoară,

Bătîndu-1 a treia oară,

De trei ori a leşinat.

Şi luîndu-i banii iară

Preţul gîştelor afară,

I-a zis : „Rămîi sănătos !

Că eu nu te voi mai bate”.

Şi s-a dus cu sănătate.

Tot fluierînd şi voios.

Deci sosind alergătorii,

Străjile şi fugătorii,

Cu caii plini de sudori,

Cu năcaz apoi se miră

De boieriu, că-1 găsiră

Bătut acum de trei ori.

Iar boieriul cu oftare

Şi cu multă lăcrimare

Le-au grăit aşa cuvînt :

Că Dumnezeu porunceşte,

Judecă şi pedepseşte

Pe tirani de pe pămînt.

Şi mergînd apoi acasă,

La o vieaţă aleasă,

Atîta s-a îmblînzit,

Cît pe nimenea cu pieptul,

Sau sumeţiu, şi cu nedreptul

Mai mult nu a mai asuprit,

Ci trăind viaţă blînda,

Ferindu-se de osîndă,

Prea mult s-a cuvioşit ;

Şi cu bună fericire

Cu cea din lume ieşire

Aşa şi-a luat

SFÎRŞIT

Niciun comentariu: